Trükikodade müügitulu taastus mullu küll osaliselt koroonakriisist, kuid jäi siiski aastate 2017–2018 tasemele. Pakenditootjate müügitulu kasvab seevastu pidevalt ega ole kriisidest seni suuremalt pihta saanud, kirjutas ülevaates Eesti Trüki- ja Pakenditööstuse Liidu arendusnõunik Kati Rostfeldt.
Eesti Trüki- ja Pakenditööstuse Liidu 2022. aasta sügiskonverentsil tõdesid Rait Rebane K-Prindist ja Martti Lemendik Metaprindist, et kuigi 2021. aastal tunnetati tugevalt kasvu ja nõudluse suurenemist, on see siiski 2022. a sügiseks pidurdunud ja tunda on Euroopa turu muutumist ning klientide suurenenud ettevaatlikkust. Eesti ettevõtetele pakub see nii täiendavaid riske kui ka võimalusi. Trüki- ja pakendiettevõtted on käesoleval aastal palju panustanud uute turgude leidmisesse ning oma müügivõimekuse tugevdamisesse. Lisaks traditsioonilisele Skandinaavia turule, vaatavad ettevõtted aina enam ka Saksamaa, UK, Hollandi ning Prantsusmaa suunas. Eksporditurgude laiendamine on enamike ettevõtete fookuses.
Ettevõtted, kes ei ole valmis kiirelt kohanduma ning muutuma, satuvad raskustesse. 2022. aasta sügisel oleme kahjuks ka näinud juba ühe pika traditsiooniga ettevõtte AS Reusner raskusi ning pankrotti. Samal ajal on just praegu meie ettevõtetele soodne aeg märgata ning ära kasutada kriisidest tekkivaid ärivõimalusi eksportturgudel ning teha vajalikke investeeringuid, et oma teenuse ja toodete lisandväärtust kasvatada ning kriisijärgsel perioodil konkurentsieeliseid saavutada.
Loe pikemalt: